Föreningen

Stigsökarna bildades 1943. Klubbens hemort är Bengtsfors kommun i norra Dalsland. Landskapet är som ett Sverige i miniatyr och idealiskt för orientering.

Många stigsökare har under åren utvecklats till stororienterare. Bland annat har världsmästaren Niclas Jonasson sin orienteringsuppväxt hos oss.

Stigsökarna har även gott rykte som arrangör. Klubben har genom åren  samarbetat med grannklubbar med arrangemangen Götalandsmästerskap, Swedish League och egna tävlingen Stigsökarträffen samt varit hjälp till vid Världscup och VM.

Våra kartor revideras kontinuerligt.  Sommartid ordnas Naturpass. Det finns också fasta kontroller lämpliga att upptäcka med cykel längs Dalslands Kanal. För ”bergsbestigning” finns Tre Toppar.

Stigsökarna tar även samhällsansvar genom att vi har satt ut en Kulturorientering med skyltar över sevärda byggnader och andra företeelser i Bengtsfors. Klubben hjälper också till att röja och rusta upp vandringsleder.

Bli medlem

Om Ni är intresserad av orientering , träning mm och önskar bli medlem i Stigsökarna, så är Ni välkomna att kontakta klubben på stigsokarna@telia.com eller till ordförande Christina Gustafsson på mobil 0706 - 40 10 47.

Medlemsavgift för familj 300 sek och enskild 100 sek.

Vi önskar se Er som medlem och välkommen till Stigsökarna!
  • Föreningen startades 1943-05-27
  • Föreningsnummer: 12782-28